3159 Bolderājas un Daugavgrīvas iedzīvotāji 2015. gada aprīlī parakstījās pret naftas termināļa būvniecību Daugavgrīvā, tomēr trešdien, 1. jūlijā, notiks atkārtota sabiedriskā apspriešana!
Aicinām izmantot iespēju ietekmēt projekta īstenošanu/neīstenošanu!
Paziņojums par ietekmes uz vidi
novērtējuma atkārtotu sākotnējo sabiedrisko apspriešanu
Kompānija SIA KU „Baltic Oil Terminal”,
Reģ. Nr. 40003511867 juridiskā adrese: Katrīnas dambis 14-203, Rīga, ir
paredzējusi sākt naftas un naftas produktu pārkraušanas termināļa izveidi Rīgā,
Flotes ielā 13 (kadastra Nr. 0100 103 2001), Rīgas Brīvostas teritorijā. Vides
pārraudzības valsts birojs 2015.gada 18.martā ir pieņēmis Lēmumu Nr.65 par
ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu paredzētajai darbībai.
Terminālī paredzēts pārkraut naftu un naftas produktus apjomā līdz 10 milj.
tonnu gadā. Projekta ietvaros ir paredzēts izbūvēt divas piestātnes,
rekonstruēt sliežu ceļu no stacijas „Bolderāja” līdz Flotes iela 13 (~4km),
papildus izbūvējot otru sliežu ceļu paralēli esošajam, ka arī rekonstruēt dzelzceļa
tiltu pāri Buļļupei.
Paredzētās darbības atkārtotā sākotnējā
sabiedriskā apspriešana notiks 2015.gada 1.jūlijā plkst. 18:00, Latvijas Jūras
akadēmijā, Flotes ielā 12 k-8, Rīgā.
Vairāk:
http://www.vpvb.gov.lv/lv/?id=946
http://www.balticoilterminal.lv/aktuali.html
Biedrības "Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai" un "Bolderājas grupa" 2015. gada 28. aprīlī iesniedza Vides pārraudzības valsts birojā 3159 Daugavgrīvas un Bolderājas iedzīvotāju savāktus parakstus pret naftas termināli Daugavgrīvā, kā arī papildus iesniedza savu viedokli PRET paredzēto darbību - NAFTAS TERMINĀĻA CELTNIECĪBU DAUGAVGRĪVĀ.
Vēstules teksts ir pieejams zemāk, kas arī , iespējams, bija par iemeslu atkārtotai sabiedriskajai apspriešanai:
Vides pārraudzības valsts birojam
Nr. 280415/2
Rīgā, 2015.gada
28.aprīlī
Sūdzība par
pārkāpumiem, priekšlikumi un iebildumi par naftas un ķīmisko produktu
pārkraušanas termināļa būvniecības ieceres Rīgā, Flotes ielā 13 (kadastra Nr.
0100 103 2001) Rīgas Brīvostas teritorijā
un dzelzceļa attīstības ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko
apspriešanu.
1. Sākotnējo sabiedrisko apspriešanas sanāksme notika nepiemērotā vietā un laikā.
Sākotnējā ietekmes
uz vidi novērtējuma sanāksme notika neatbilstošās telpās - bārā/restorānā „Karavella”, kurās nevarēja
satilpt visi interesenti.
Liela daļa sanākušo
saspiesti stāvēja kājās visu sanāksmes laiku, viņiem netika dota iespēja
izteikties, pēdējās rindās stāvošajiem nebija saredzams ekrāns un sabiedriskās
apspriešanas laikā faktiski netika sniegtas atbildes uz iedzīvotāju uzdotajiem
jautājumiem.
2. Sabiedriskā apspriešana notika
nepiemērotā laikā - darbadienas vidū –
plkst. 14.00, kad lielākā daļa iedzīvotāju strādā. Par nepiemērotu sanāksmes
laiku minēja daudzi sanāksmes dalībnieki.
3. Informācija par paredzētās
darbības sākotnējo sabiedrisko apspriešanu nebija atbilstoša un
pietiekama.
Publikācija
laikrakstā „Diena” nav atbilstošs līdzeklis, lai informētu sabiedrību Bolderājā
un Daugavgrīvā par iespēju piedalīties sabiedriskajā apspriešanā. Atbilstoši
Ministru kabineta noteikumi Nr.18 „Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības
ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību” 22.1. publicējot paziņojumu
par paredzētās darbības sākotnējo sabiedrisko apspriešanu (turpmāk – paziņojums
par sākotnējo apspriešanu) vismaz vienā pašvaldības izdotajā laikrakstā,
pašvaldības ziņu lapā vai citā vietējā laikrakstā. Laikrakstu „Diena” izdod SIA
„Dienas mediji” un tas nav ne pašvaldības izdots laikraksts, ne ziņu lapa, ne
vietējais laikraksts, kurā publikācija sasniegtu mērķauditoriju – Bolderājas un
Daugavgrīvas iedzīvotājus. Par to sabiedriskās apspriešanas laikā minēja
gandrīz katrs runātājs – informāciju par sanāksmi un iespēju paust viedokli ir
uzzinājuši nejauši – no biedrību izlīmētajām lapiņām un informācijas draugu
kopās internetā.
4. Sabiedriskā apspriešanas
materiāli mājas lapā www.balticoilterminal.lv internetā tika izvietoti ne ātrāk kā 14.
aprīlī, papildināti līdz pat sabiedriskās apspriešanas noslēguma pēdējām
dienām. Līdz 14. aprīlim lapā www.balticoilterminal.lv
bija pieejami iepriekšējā ietekmes uz vidi novērtējuma materiāli, tostarp
noslēguma ziņojums un informācija par VPVB pieņemtajiem lēmumiem, kas faktiski
radīja maldinošu priekšstatu par ietekmes uz vidi novērtēšanas procesu
paredzētajai darbībai.
Materiāli internetā
tika papildināti pakāpeniski -
sabiedriskās apspriešanas 20 dienu laikā , iespēja iepazīties ar VPVB lēmumu,
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta un Vides un mājokļu departamenta
vēstulēm, kā arī pieteicēja iesniegums VPVB tika pievienoti tikai sabiedriskās
apspriešanas pēdējās divās dienās. Minētais liedza izmantot MK noteikumos Nr.
18 noteikto laiku – 20 dienas, lai sagatavotu un iesniegtu atbilstošu
priekšlikumu par paredzēto darbību, kas mūsuprāt ir procedūras pārkāpums.
5. sabiedriskās apspriešanas
materiālos netika iekļauta visa MK noteikumos Nr. 18 „Kārtība, kādā novērtē
paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību” noteiktā
informācija – lai gan sabiedriskās
apspriešanas materiālos ir minēts, ka tiks rekonstruēts tilts pāri Buļļupei, nav
norādīts, kurš no diviem tiltiem pāri Buļļupei tiks rekonstruēts. Kā izriet
no VPVB iepriekš sniegtā atzinuma -
paredzētā darbība nav īstenojama, ja netiek izbūvēta divlīmeņu pārbrauktuve
pāri Parādes ielai, no kā varētu secināt, ka rekonstruēts tiks autosatiksmes
tilts. Taču ņemot vērā, ka tiks rekonstruēts dzelzceļš, izbūvējot paralēli
esošajām jaunas sliedes, tikpat iespējams, ka rekonstruēts tiks dzelzceļa
tilts. Tādējādi sākotnējās sabiedriskās apspriešanas ietvaros nav definēts pats
sabiedriskās apspriešanas objekts.
6. sabiedriskās
apspriešanas materiālos t.i., internetā sabiedriskās apspriešanas pēdējās
dienās publiskotā informācija ir maldinoša:
1) SIA KU „Baltic Oil
Terminal” iesniegumā VPVB un LRVP 5. lappusē „Informācija par paredzētās
darbības un citu esošo darbību kopējo un savstarpējo ietekmi uz īpaši
aizsargājamām dabas teritorijām, īpaši aizsargājamām sugām , īpaši
aizsargājamiem biotopiem un mikroliegumiem” ir minēts, ka „aizsargājamie
biotopi un mikroliegumi termināļa teritorijā nav konstatēti”, lai gan iepriekš
veiktajos ietekmes uz vidi novērtējumos un VPVB atzinumā bija ietverti
nosacījumi
-attiecībā uz aizsargājamajiem
sikspārņiem,
- savukārt IVN ekspertu slēdzienos
tika iekļauts fakts par embrionālajām kāpām un priekškāpām, kas ir ES nozīmes
aizsargājams biotops.
2) estakādes izbūve nav iespējama, ja netiek
nojauktas būves un ēkas, kas atrodas valsts kultūras pieminekļa teritorijā un
tā aizsargjoslā. Nav paskaidrots, kā tiks saglabātas vēsturiskās būves
paredzētās estakādes vietā;
7. Informācija ir
nepilnīga
– nav pamatots, kas tehnoloģiski
tiks mainīts, lai mazinātu vai novērstu tās ietekmes, kas ir konstatētas
attiecībā uz akrilnitrilskābes pārvadāšanas
un glabāšanas aizliegumu, kas noteikts iepriekšējā VPVB sniegtajā Atzinumā.
- nav informācijas par grunts
piesārņojumu Ziemas ostā un iespēju piesārņoto grunti jebkur izvietot;
- minēts, ka tiks
izbūvēta katlumāja, kurā tiks sadedzināti 15 milj.m3 sašķidrinātās gāzes gadā.
Nav norādīts, kur un kā tā tiks glabāta un vai paredzētajai darbībai atvēlētajā
teritorijā šādai glabātuvei ir vieta.
- nav paskaidrots,
kas mainījies, ja iepriekš estakādes garums tika norādīt 30 vagoniem, savukārt
šoreiz sabiedriskās apspriešanas materiālos vagonu skaits vienā estakādes pusē
ir norādīts 60 vagoni katrā pusē*2 estakādes.
Uzskatām, ka
paredzētās darbības ierosinātāja rīcība
bija vērsta uz to, lai par sākotnējo sabiedrisko apspriešanu uzzinātu iespējami
maz cilvēku, sabiedriskā apspriešana notiktu laikā, kad strādājošiem cilvēkiem
piedalīties nav iespējams; sabiedriskā apspriešanas laikā netika sniegtas
atbildes uz iedzīvotāju uzdotajiem jautājumiem; sabiedriskās apspriešanas
materiāli ir maldinoši un nepilnīgi.
Ņemot vērā iepriekš
minēto, lūdzam veikt atkārtotu sabiedrisko apspriešanu.
Biedrības
„Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai” valdes vadītāja Sandra Jakušonoka
No comments:
Post a Comment